درباره ما

پاپرا چیست؟

پاپرا(POPRA) مخفف  Point of Purchase Research Agency یا آژانس تحقیقاتی نقطه خرید است.

حوزه فعالیت پاپرا به طور خلاصه، افزایش فروش فروشگاهها از طریق بهینه‌سازی نقطه خرید (P.O.P) برآمده از بینش خریدار (Shopper Insight) است.

فلسفه پاپرا

بنیان پاپرا بر پایه بهینه‌سازی نقطه خرید با به‌کار‌گیری مفاهیم علم خرید و بازاریابی خریدار بنا نهاده شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نقطه خرید یا Point Of Purchase چیست؟

نقطه خرید مکانی است که رویاها و امیدهای مصرف‌کنندگان از یک سو و پیام‌های صاحبان برند از سوی دیگر، به طور محسوس و عینی، با هم برخورد می‌کنند تا تصمیم خرید گرفته می‌شود؛ نقطه خرید همان کف فروشگاه است.

علم خرید چیست؟

علم خرید در خرده‌فروشی، علمی است برگرفته از فلسفه بازاریابی خریدار (Shopper Marketing). بازاریابی خریدار به معنی برنامه‌ریزی و اجرای تمامی فعالیت‌های بازاریابی که تصمیمات خریدار را در تمام مسیر خرید تحت تاثیر قرار می‌دهد و هدف آن یافتن راه حلی برد-برد-برد برای خریدار، خرده‌فروش و تولیدکننده و خلق تصمیمات بیشتر خرید خریداران است.

چرا بهینه‌سازی نقطه خرید نیاز است؟

همان‌طور که می‌دانیم سهم بالایی از تصمیمات خریداران در نقطه خرید گرفته می‌شود و با بهینه‌سازی جزئی این مکان می‌توان به تغییرات شگرفی در فروش محصولات در فروشگاه دست یافت. از طرفی، نقطه خرید متعلق به خرده‌فروش است و همراه با تعامل خرده‌فروش با تولیدکننده کنترل کامل این مکان تحت اختیار آن‌هاست. به عبارت دیگر اینجا تنها جاییست که خرده‌فروش و صاحب کالا قدرت کامل را در دست دارد و می‌تواند به سادگی از آن به نفع خود بهره‌برداری کند.

تیم مدیریتی پاپرا:

رضا مصطفوی

– فوق لیسانس مدیریت MBA از دانشگاه علوم و فنون مازندران
– ۵ سال فعالیت و پژوهش در زمینه بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی فروشگاهی
– مؤلف کتاب “در اعماق سفر خریدار
– مدیرعامل و یکی از مؤسسین آژانس تحقیقاتی دیدبان صنعت خرده‌فروشی با نام تجاری پاپرا (POPRA)

سیامک مظاهری

– فوق لیسانس مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی شریف
– ۵ سال فعالیت و پژوهش در زمینه بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی فروشگاهی
– مترجم کتاب “آشنایی با علم خرید؛ چرا خرید می‌کنیم؟”
– مدیر اجرایی و یکی از مؤسسین آژانس تحقیقاتی دیدبان صنعت خرده‌فروشی با نام تجاری پاپرا (POPRA)